Meest gestelde vragen consumenten

Wat is James helpt?

Met de nieuwe app James helpt hebben automobilisten voortaan alle benodigde informatie en gegevens over hun auto digitaal in hun smartphone. Met de app kunnen ze 24/7 chatten met een panel van experts, pechhulp vragen, garagebezoeken regelen en offertes vergelijken.

Voor welke telefoons is de app beschikbaar?

De James helpt app is beschikbaar voor alle telefoons met Android 4.0 en hoger en voor de IPhone vanaf iOS 8.0. Downloaden gaat snel via de Google Playstore of via de App-store.

Hoe werkt James helpt?

Via de Google Playstore of App Store download je de app. Vervolgens registreer je jezelf kort met je voornaam, kenteken en postcode. Na het activeren van je account kun je inloggen en de app direct gebruiken.

De James helpt app fungeert als een gratis digitale helpdesk, waar onafhankelijke experts dag en nacht klaar zitten om alle vragen te beantwoorden. Op die manier kunnen zeven miljoen Nederlandse automobilisten onafhankelijk advies over hun auto krijgen. James helpt attendeert automobilisten op naderende APK-keuringen en zoekt voor beurten en reparaties de meest geschikte garage, waarbij de automobilist uit verschillende offertes kan kiezen. Omdat alle gegevens over onderhoud en keuringen, facturen en kenteken in de app staan opgeslagen is alle informatie over de auto direct beschikbaar. Verder kunnen ze via de app algemene vragen stellen of – indien nodig – pechhulp regelen.

Wat moet ik doen als ik een probleem met de activatie e-mail heb?

Na het downloaden en registreren van de app sturen we je een activatie e-mail. Als de link niet werkt, of je hebt hem per ongeluk verwijderd, stuur ons dan een e-mail via info@jameshelpt.nl en we helpen je met activeren.

Wie zijn de autospecialisten in de app?

Wij hebben een onafhankelijk netwerk van autospecialisten voor je klaar staan. Via de helpdesk brengen we je met hen in contact. De specialisten in ons netwerk zijn altijd aangesloten bij een branchevereniging en voldoen aan de kwaliteitseisen die James helpt stelt. Na een bezoek kun je via een review ook jouw eigen oordeel over de specialist geven.

Kan ik een voorkeursgarage opgeven?

Na een bezoek aan een garage via James helpt kan je aangeven dat dit je voorkeursgarage is. Deze voorkeur is inzichtelijk voor de helpdesk.

Hoe wijzig ik mijn kenteken?

Het kenteken in de app kan gewijzigd worden. Ga hiervoor in het menu naar ‘Mijn voertuigen’. Voeg vervolgens het juiste kenteken toe. Hierna kan het onjuiste kenteken verwijderd worden. Eerst verwijderen kan niet, er moet minimaal een kenteken in de app zijn vastgelegd.